Śnieżek, gwiazdek, płatek... ;)

... jak nie ma śniegu w naturze, to zawsze można sobie go zrobić;)

Śnieżek jest z cudownej włóczki, mięciusieńkiej białości, Baby Red Heart (kolor: biel, nr 8500) i włóczki Happy kolor 770 biały
Śnieżek powstał na specjalne zamówienie Pani A. 
W zamówieniu padły słowa: "wzór gwiazdkowy, golf, taki przy szyi, bo ja zmarzluch jestem, 
i najlepiej bez ściągaczy... i żeby taki ciepły i miękki był..." :) 
Ufff... ;)
Udało mi się uniknąć ściągaczy:) Zaczęłam robić śnieżka od szydełkowego łańcuszka, zostawiając sobie furtkę, co do wyboru wykończenia ;) i zaczęłam od razu, od pierwszego rzędu, robić wzór. Ku mojej uciesze dzianina nie zwijała się :D
Robiłam śnieżka na okrągło do wysokości pach, potem rozdzieliłam na pół i dobierałam oczka na końcu każdego rzędu, po 10 o., na rękaw, aż do uzyskania odpowiedniej długości :)  Chciałam je zrobić tak, aby nie było widać łączenia dzianiny, by nie utracić jednolitości wzoru :D Przy czym okazało się, że mankiety również się nie zawijają :) Więc brnęłam dalej ;) Żeby nie zszywać rękawów od spodu, ich drugą część (przód), robiłam dobierając oczka z tylnej części;) 
Namieszałam, ale chodziło mi o to, żeby szycie ograniczone było do minimum;) Więc jedynym miejscem łączenia jest góra rękawów. Problemem też był wybór pomiędzy szyciem "żywych" oczek, a wyraźnym połączeniem łańcuszkiem szydełkowym... tu nastąpiła metoda prób i błędów ;) 
Padło na... żywe oczka :)
Golf zrobiłam ściągaczem 2/2,  dół śnieżka i mankiety obrobiłam szydełkiem :)
Całość prezentuje się tak:
 Zdjęcia wyszły ciemne, bo i w domu ciemno, przez ten brak nastroju zimowo-świąteczno-śniegowego ;)
 Mam nadzieję, że golfik będzie "ciepłoprzytulaśny" ;)
 Dół sweterka.



Dane techniczne rękoczynu nr 51:
- Włóczka Baby Red Heart (kolor: biel, nr 8500) - 12 motków, bo robiłam podwójną nitką:) 
- Włóczka Happy, kolor 770 biały - 1 niecały motek.
- Druty nr 4,5 i 5.
- Szydełko.

Skończyłam przed Bożym Narodzeniem i tylko mam nadzieję, że spodoba się właścicielce ;)
Sweterek na właścicielce, właścicielka w sweterku ;)

Komentarze

  1. Fajnie wygląda a wzorek jest jednym z moich ulubionych ale nie dzierganych:) Masz też ładne poszewki szydełkowe:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję :) Koniecznie musisz coś wydziergać tym wzorkiem, jest bardzo wdzięczny w robieniu ;) Poduszki zrobiłam ściśle wg wskazań Ani z crochet.pl :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. śliczny sweterek :)
    życzę spokojnych,zdrowych i szczęśliwych Świąt Bożego Narodzenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ale mam zapłon, odpowiadam po 2 miesiącach ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Tuch Beatrice

Kapcie sobie zrobiłam...

Rękoczyn nr: 310 (15/2023) RĘKAWY Z DEKOLTEM ;0))