Szary beret

i jego krótka historia ;o)
Powstał na próbę, z potrzeby wydziergania docelowego nakrycia głowy dla Cioci Izy :o)
To mój pierwszy beret w życiu ;o) musiałam więc pogrzebać trochę w internecie, żeby się czegokolwiek na temat robienia beretów dowiedzieć ;o) 
Wydawało się, że nigdy nie uda mi się uzyskać odpowiedniego kształtu beretu ;o)
A wystarczy, po upraniu naciągnąć czapkę na talerz ;o) lub tak jak w moim przypadku, na pokrywkę garnka ;o) 
i grzecznie poczekać ok. 48 godzin do całkowitego wyschnięcia dzianinki :o)
A oto kilka sposobów noszenia beretu ;o)
 
Wzór beretu i zdjęcia Cioteczka sama sobie znalazła na Pintereście ;o)
Jest krótki i oszczędny w słowa, a do tego caluśki po rosyjsku ;o)
Zacząć go trzeba od zrobienia opaski, odpowiadającej długością obwodowi głowy :o)
następnie z boku opaski dobrać oczka, przerabiając dwa oczka z jednego oczka :o)
Przerobić w górę ok 14 cm i zmniejszać jak zwykłą czapkę ;o)
Ja podzieliłam oczka na 8 i w co drugim okrążeniu zmniejszałam ilość oczek w robótce :o)
odejmowałam oczka bardziej intuicyjnie, niż zgodnie z "ubogim" opisem ;o) 
Jak widać, beret bez pokrywki zachowuje swój kształt ;o)
Ponieważ to jeszcze nie "ta" wersja ;o)
Powstaje beret docelowy  - bordowy :o)




Rękoczyn nr: 2/2019 (205)
Dane techniczne:
Wzór: Beret ;o)
Włóczka: DROPS Karisma, gr. włóczek B, 100% wełna, 105m/50g, kolory: mix średni szary (21), mix ciemny szary (16) i czerwony (18).
Druty nr: 4 na opaskę i 5 na beret.


Komentarze

  1. Pomysł na beret z czapki bardzo ciekawy i oryginalny. :-) Chyba bym na to nie wpadła, tylko szukała "gotowca". ;-) Ale berecik testowy wyszedł zacny :-) Teraz czekam na wersję docelową. :-)

    Pozdrawiam K

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama byłam w szoku, gdy to odkryłam ;)))
      Dziękuję i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Może bardziej potrzebujesz szydełkowe berety? Wygodniej się robi:) Ale pomysł ciekawy muszę mamie pokazać :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu :) Cioci zamarzył się właśnie taki beret, nie szydełkowy ;)
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  3. ja beretu też nie potrafię zrobić, ale Tobie chyba wyszedł dobrze, na głowie leży jak sie patrzy więc mam nadzieję ze ciocia będzie zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pracujemy nad tą lepszą wersją ;)
      Dziękuję Aniu i pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Fajny beret. Gratuluję. Rzeczywiście miałaś spory zapas Karismy ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Reniu :)
      Karismy jeszcze na "chustę do kompletu" mi wystarczy ;)))
      Pozdrawiam serdecznie :D

      Usuń
  5. Świetny jest!! I można na różne sposoby nosić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Beret z pewnością nie jest łatwym - do zrobienia - nakryciem głowy, ale jak widzę doskonale sobie poradziłaś a pomysł z pokrywką ciekawy i skuteczny :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślałam ;) ale nie jest trudno ;)
      Dziękuję i pozdrawiam serdecznie Olu :)))

      Usuń
  7. Super beret! Świetny pomysł z pokrywką :))).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) pomysł podpatrzony ;)
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i również serdecznie pozdrawiam :0)

      Usuń
  10. Bardzo ładny beret i akurat takie nakrycia głowy moim zdaniem są bardzo eleganckie. Tym bardziej, że pasują one praktycznie do każdego stroju. Ja sobie zachwalam zakupy w https://hatfactory.pl/ gdyż jestem zdania, że tak fajne czapki i kapelusze można tam znaleźć.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda to super. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Myślę, że ja również jeszcze znajdę gdzieś u siebie fajne berety, ponieważ jestem wielką zwolenniczką nakryć głowy. Przy okazji mogę polecić przeczytanie artykułu https://kobietaiuroda.pl/glowa-lubi-dobrze-wygladac-warto-o-nia-zadbac/ i może ktoś się przekona do tego, że na głowie również jest fajnie coś mieć. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Tuch Beatrice

Kapcie sobie zrobiłam...

Rękoczyn nr: 310 (15/2023) RĘKAWY Z DEKOLTEM ;0))