Rękoczyn nr: 277, 278 i 279 (3, 4 i 5/2022) "When knits meet purls" Test :0)

Tym razem w ramach testu dla Reni*, zrobiłam trzy czapki :0) 
"Nieco więcej lub więcej niż nieco więcej" ;0) cytując wypowiedź  "klasyka" z 21 stycznia 2022 :0)
Wypowiedź, która doprowadziła mnie do...  
"Łomałoco, histerycznego ataku śmiechu" ;0)
Ale nie o polityce chciałam tu pisać, a o czapkach, które zrobiłam w ramach testu dla Renaty Witkowskiej* - zasłużonej dla potomności projektantki dziewiarskiej :0)

I - Czapka z Merino Extra Fine :0)
W rozmiarze "S", od góry :0)

Najpierw chciałam zrobić czapkę z takiej samej włóczki, co Renia, więc wybrałam Merino :0)
A że w domowych zapasach miałam po jednym motku z koloru, to w całkiem naturalny sposób ;0) czapka stała się pasiasta ;0)
Użyłam jednak drutów o pół numeru większych, od zalecanych przez Renatę, ponieważ robię dość ściśle i troszeczkę obawiałam się, że robiąc trójeczkami, z czasem tak mimochodem, jednak naciągnę tą niteczkę ;0)
Za zgodą Reni zamknęłam oczka czapki, metodą z narzutem :0)
  
Czapka jest bardzo elastyczna :0)
Skończyłam czapkę z poczuciem niedosytu ;0) 


II - Czapka z Karismy
Również w rozmiarze "S", od góry :0)

Poszperałam w zapasach i znalazłam Karismę ;0)

Drugą czapkę również robiłam dokładnie tak samo jak pierwszą ;0) 
W tym samym rozmiarze "S" i od góry :0)

Użyłam tylko grubszej włóczki i drutów nr 4 :0)
Tym razem jednak z zamiarem zamknięcia oczek czapki, zgodnie z zaleceniami projektantki :0)
 
Jak Bozię kocham ;0) 
Trzy razy podchodziłam do zamknięcia oczek sposobem "Tubular Bind Off" :0(
Poległam! Z kretesem! Na całej linii!
A nawet na trzech oczkach ;0)

Padłaś? 
To powstań! 
i się otrzep! ;0)
Na pocieszenie zrobiłam trzecią czapkę :0)


    III - Czapka z Big Delight :0)
Też w rozmiarze "S" :0)

Tym razem z cieniowanej włóczki :0) wystarczył jeden duży motek :0)
Trzecia czapka jest dopełnieniem z pocieszeniem ;0) pokazującym, w jaki sposób robiąc czapkę w dokładnie tym samym rozmiarze, ale używając jeszcze grubszej włóczki i jeszcze większych drutów można otrzymać jeszcze większą czapkę, nadal w "rozmiarze S" ;0)
Przy tej włóczce, zgodnie z zaleceniami producenta, dziergałam piąteczkami :0)
Jak test, to test, trzeba spróbować różnych...  "wariacji na temat" ;0)
  
Ostatnia czapka wyszła, raczej męska, pokaźna w swoich rozmiarach ;0) ale za to zachwyciła całkiem Małżona Mojego Osobistego :0) który wręcz był oburzony tym, że musi na nią czekać, aż wyschnie, zostanie zmierzona i opisana ;0) 
Tą czapkę po prostu, zakończyłam szydełkiem :0) nawet nie próbowałam wziąć do ręki igły ;0)

I jeszcze na koniec :0)
wszystkie trzy czapki razem :0)



❤️

Dziękuję Reniutku :0)

❤️



Tym razem, prócz udziału w teście z fantastycznymi testerkami :0) 
pobrałam cenną lekcję pokory ;0) 
Taka lekcja...
na starość, jak znalazł ;0)




Dane techniczne
Wzór: "When knits meet purls"*wg projektu Renaty Witkowskiej.

Włóczka: DROPS Merino extra fine, gr "B", 100% Wool, 105m/50g, kolory: czerwony (11) i czarny (02).
Druty: 3,5 mm
Rozmiar "S": obwód czapki 39 cm, 34 cm długości - pasuje na głowę o obwodzie 53 cm :0)

Włóczka: DROPS Karisma uni colour, gr "B", 100% Wool, 100m/50g, kolory: czerwony (18), szary (21), ciemny szary (16).
Druty: 4 mm
Rozmiar "S": obwód czapki 40 cm, 35 cm długości - pasuje na głowę o obwodzie 53 cm :0)

Włóczka: DROPS Big Delight Print, gr "C", 100% Wool, 190m/100g, kolor: odcienie zieleni (20).
Druty: 5 mm
Rozmiar "S": obwód czapki 48 cm, 41 cm długości - pasuje na głowę o obwodzie 61 cm ;0)



* - tekst wyróżniony kolorem jest "podlinkowany" ;0) wystarczy na nim kliknąć, lub pacnąć w niego "paluchiem", by w magiczny sposób przenieść się w krainy dziewiarstwa ;0)


Komentarze

  1. Czapek nigdy za wiele, zwłaszcza klasycznych. Brawa dla Ciebie i dla projektantki:-) Niecierpliwości męża wcale się nie dziwię:-) Co do tych lekcji pokory, to też ich doświadczam, a tym bardziej zaskakują im prostszy wydaje się wzór, na szczęście zawsze można zastosować inne rozwiązanie. Fajne te Twoje zapasy włóczkowe:-) Serdeczności:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, nie noszę czapek ;0) mam co prawda dwie, tzw awaryjne, gdyby mróz był silniejszy ode mnie ;0) wszystkie inne oddaję w dobre ręce :0) Co innego z dzierganiem ich, nawet lubię :0) więc pole do nauki pozostaje spore ;0)
      Dziękuję bardzo i serdecznie pozdrawiam :0)

      Usuń
  2. Wszystkie bardzo fajne. Ja mam całą kolekcję i na razie nie robię. Siedzę w cardiganach☺️pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu i serdecznie pozdrawiam :0)

      Usuń
  3. O matko ja dobrze ze mój małżonek tu nie zagląda 😂😂😂 musowo ta ostatnia czapka by musiała być robiona 😉 idziesz za ciosem i widzę że "hurtem" teraz w modzie. No ale się wcale nie dziwię, bo czapki superasne. 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój też tu nie zagląda, ale widzi co robię, a czasem coś mi do roboty wymyśla ;0)
      Dziękuję Aniu i cieplutko pozdrawiam :0)

      Usuń
  4. Świetne czapuchy, pozdrawiam serdecznie :)).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i również serdecznie pozdrawiam :0)

      Usuń
  5. Wiedziałam! Wiedziałam! Jeszcze zanim Renia opublikowała wzór, wtedy, gdy pokazałaś poprzednią czapeczkę, po treści wpisu domyśliłam się, że testowałaś dla Reni, ale nie sądziłam, że aż tyle tych czapek wydziergałaś! Brawo! I za pomysłowość, jak słowo daję, zawsze coś takiego dodasz od siebie, jakbyś co najmniej z imienia się podpisała, że wiadomo, że to Twoje pośród innych realizacji.
    Nie chcę być tutaj ciotką dobra rada, ale wiesz co, jeśli tym razem nie mogłaś się z igłą dogadać, to nie zrażaj się, ten Tubular jest tak cudowny, że naprawdę warto się z nim zapoznać.
    A tymczasem wszystkiego wspaniałego! Acha, nie napiszę, która z czapek najbardziej mi się podoba, bo nie umiem się zdecydować :) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogę Cię zapewnić, że nie odpuszczę i napewno spróbuję, być może Renia mi "pomoże" przy okazji jakiegoś testu ;0)
      Bardzo ładnie dziękuję i pozdrawiam serdecznie :0)

      Usuń
  6. Czapy są super . Brawo!

    OdpowiedzUsuń
  7. Moniu, piękne i oryginalne są te czapki. Niech się dobrze noszą!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko i wyłącznie dzięki Tobie Reniu :0)
      Dziękuję i pozdrawiam cieplutko :0)

      Usuń
  8. Czapy świetne:) Ja też czapek nie lubiłam nosić i nie nosiłam, ale już druga zima okazała się silniejsza niż ja:( Noszę więc czapkę, ale tylko na spacerze z psem, na polach gdzie hula wiatr i głowę urywa. Twoje czapy uświadomiły mi, że chyba potrzebuję nowej:)) Podrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem o czym piszesz, też miałam dwie, może trzy zimy, w których musiałam czapki przeprosić ;0) ale już mi przeszło ;0))
      Namawiam Cię na Reni czapkę, nie pożałujesz :0)
      Dziękuję i pozdrawiam serdecznie :0)

      Usuń
  9. Nie dziwię się wcale, że tyle czapek zrobiłaś bo wzór Reni jest świetny. Potwierdzają to Twoje czapki. Wszystkie są fantastyczne! Z Tubularem też miałam problem. Oglądałam filmiki wiele razy i nic nie wychodziło. Nagle przyszło olśnienie i pojęłam jak to idzie. Więc nie martw się bo tylko kwestia czasu jak rozgryziesz temat.
    Przesyłam uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Amuszko, nie martwię się, ale i nie odpuszczę ;0) z pewnością sobie poradzę, jak tylko moja umiejętność koncentracji wróci do normy ;0) Niestety nadal odczuwam konsekwencje zakażenia i raczej to mnie niepokoi :0(
      Dziękuję bardzo i ściskam :0)

      Usuń
  10. Czapy jednak wkręcają :) Choć przy tym wzorze - od czubka - to się na drutach temat raczej rozkręca. Fajnie przetestowałaś różne opcje! Niech się ludziom dobrze noszą! No i zdrówka duuużo życzę! :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Reniu i serdecznie pozdrawiam :0)

      Usuń
  11. Extra! Fanka czapek i ich pokaźnej kolekcji pozdrawia. Pchła K :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! To masz kolejny model do zrobienia :0)...
      do kolekcji ;0)
      Pozdrawiam serdecznie Pchło K :0)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Tuch Beatrice

Kapcie sobie zrobiłam...

Rękoczyn nr: 310 (15/2023) RĘKAWY Z DEKOLTEM ;0))