Praca domowa ;o)

Wcale się nie wygłupiam :o)
Naprawdę musiałam odrobić pracę domową :o)
Biorę udział w spotkaniach "robótkowych", w Bibliotece Publicznej we Włochach, w "Klubie za regałem" :o) 
Zajęcia odbywają się raz w miesiącu i są przeznaczone dla osób dorosłych ;o) 
Prowadzi je przemiła Pani Jadzia :o) 
która w równie przemiły sposób zadała uczestniczkom pracę domową :o)
Pokazała nam wzór marynarski, którego nie znałam ;o) 
i zachęciła do wydziergania szalika :o)
Wydziergałam szaliczek :o)
 ale...
 sam szaliczek-owijacz?
to nie "pomojemu", bo niekompletnie ;o) 
Wiadomo ;o)
To tym samym ściegiem, nie licząc ściągacza ;o) wydłubałam "czapeczkę" ;o)
A że ja nie noszę czapeczek ;o) to i ta jest "nienoszalna" ;o) tym razem z racji wielkości :o)
Moim zdaniem w sam raz nadaje się na 5 kg ziemniaków :o)
moi chłopcy byli jednak milsi dla mojego udziergu i nazwali czapkę "Marley'ką bez dredów" ;o) 
 Jest za duża nawet gdy schowam w nią wszystkie włosy ;o)
Wzór marynarski :o)
Znany również pod nazwą "fałszywy ściągacz angielski" ;o)

Nabrać na druty liczbę oczek podzielną przez 4 + 2 oczka brzegowe.
Powtarzać oczka pomiędzy ( )

Rz.1 - 1o.brzegowe, (3o.prawe, 1o.lewe), 1o.brzegowe
Rz.2 - 1o.brzegowe, 2o.prawe, (1o.lewe, 3o.prawe), 1o.lewe, 1o.prawe, 1o.brzegowe

Cały wzór składa się właściwie tylko z tych 2 rzędów.

I taki sobie schemacik poglądowy dla wzrokowców ;o)





Rękoczyn nr: 13/2018 (194)
Dane techniczne:
Wzór: Czapka "Marley'ka" ;o) i "szalikowijacz" ;o)
Włóczka: Alize Angora Gold BD, 80% acrylic, 10 % mohair, 10 % wool, 550m / 100g, kolor 4827 :o)
Druty nr: 3 i 4



Komentarze

  1. Znam wzór ale za nim nie przepadam. Jakoś mi nie pasuje😁ale kolory wełny masz boskie😁pozdr pozdr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzór jest tak telewizyjny, że napewno do niego jeszcze wrócę :) jest wspaniały do szalików :)
      Wełenka jest cieniowana, nie moja zasługa w doborze kolorów ;)
      Dziękuję i pozdrawiam Basiu :)

      Usuń
  2. Podobnym wzorem właśnie robię sweter męski, tylko tam gdzie u ciebie jest oczko lewe, ja nie przerabiam oczka,przekładam oczko na prawy drut bez przerobienia, nitka z przodu robótki, wtedy te prawe oczka są większe. Piękny komplet, fajne kolory ma ta włóczka :) Małgosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj. Już widzę, oczami wyobraźni ten sweter :) będzie piękny :)
      Małżon Mój Osobisty właśnie "odkrył" dwukolorową brioszkę ;) i zamarzył mu się sweter ;)
      Dziękuję Małgosiu i pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Komplet jest przepiękny i te kolorki ... super. Jednak ziemniaków bym do niej nie wkładała :-) Nazwa świetnie pasuje do tej cudnej czapki. Ścieg znam ale nie znałam tej nazwy.Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Bożenko :)
      To i tak lepiej ode mnie, bo ja ani ściegu, ani nazwy nie znałam ;)
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  4. Kolory fajne ale nie lubię kompletów:) Pozdrowionka cieplutkie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Anitko :)
      Ja muszę mieć wszystko (no prawie wszystko), do pary ;) Ot, takie moje "kuku";))) ale, każdy ma swoje ;D
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Znam ten wzór! Wykorzystałam go kiedyś, gdy robiłam czapkę ale nie miałam pojęcia, że ma swoją nazwę.
    Świetny komplet. Jak malowany :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Bevo i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  6. znałam jako fałszywy angielski jeśli nie lubisz czapek to ciemniejszy komplet też pasuje "menszczyznom"
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest jeden komplet, tylko światło dzienne trochę się zmieniło, gdy robiłam zdjęcia ;)
      Dziękuję bardzo i pozdrawiam równie ciepło Nino :)))

      Usuń
  7. Kolory cudne! I po mojemu - komplet:) Tylko szkoda wkładać ziemniaki do czapki ;-)

    Pozdrawiamy M&K :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Pchełki :)
      Może być brukselka ;)))
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  8. A ja jestem fanką takich luźnych czapek i zdecydowanie bym ją nosiła. Fajny tęczowy komplet!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być Twoja :)
      Dziękuję i pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Tuch Beatrice

Kapcie sobie zrobiłam...

Rękoczyn nr: 310 (15/2023) RĘKAWY Z DEKOLTEM ;0))