Rękoczyn nr: 263 (13/2021) Carolina Shawl Outlander ;0)

Cały czas się zastanawiam, czy ja już kiedyś robiłam coś "ósemkami"? 
Ale chyba nie, bo zapamiętała bym błyskawiczny przyrost dzianinki ;0)
Wrażenia są całkiem przyjemne ;0) 
A dzierganie tej chusty przeniosło mnie w czasie ;0) co prawda nie do XVIII wieku, a do moich "nastych" lat życia, kiedy byłam posiadaczką ukochanego swetra w bliżej nieokreślonym kolorze, dzierganego z grubej włóczki, ściegiem francuskim ;0) Sweter miał kaptur, dwie naszywane, ogromne kieszenie i zapinał się na suwak :0)
Poważnie rozważam powrót do przeszłości i odtworzenie sweterka ;0)

Póki co, cieszę się z chusty dzierganej na wzór codziennego odzienia szkockich góralek z serialu "Outlander" ;0)
Zdjęcie że strony: https://nowosci.co.uk

A oto moja wersja chusty, jednej z wielu dzianin filmowych ;0)

I oczywiście mittenki do kompletu ;0)
Wzór na chustę można bez problemu znaleźć w internecie, ale mnie nie podobał się pomysł dziergania chusty, z tak grubej włóczki z narzutami tworzącymi dziurki wzdłuż oczka centralnego ;0)
W mojej wersji chusty dodawałam oczka na nitce poprzedniego rzędu, przerabiając je jako prawe przekręcone :0)
Nie blokowałam chusty ponieważ niezmiennie zachwyca mnie jej mięsistość ;0)




Dane techniczne
Wzór: Chusta "Carolina Shawl Outlander" i mittenki do kompletu ;0)
Włóczka: Alize Superlana Maxi, 75% akryl i 25% wełny, 100g/100m, kolory: ciemny brąz (240) i czarny (60).
Druty nr: 8 
Wymiary chusty: 80/180cm bez blokowania ;0)

Komentarze

  1. Wspaniła chusta.
    Pozdrawiam🙂

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się niezmiernie Monisiu, że tak się rozdziergałaś:) Normalne nie nadążam z komentarzami:) Chusta jest świetna i nawet kolorystycznie zbliżona dp oryginału. Dobrze, że dodawałaś oczka bez narzutów bo dzięki temu chusta jest spójna i dobrze koreluje z mięsistym wzorem. Szkoda tylko, że brak prezentacji na koniu:) Oczywiście to żart ale wiem, że masz duże poczucie humoru a uśmiech przedłuża życie:)
    W filmach można natknąć się na fajne pomysły. Właśnie przypomniałam sobie, że też widziałam fajny sweterek, który miała Julia Roberts. Nie pamiętam tytułu filmu ale coś tam naszkicowałam dla pamięci. Może kiedyś też wrócę do tej inspiracji:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Jesu"! Bożenko! A skąd ja Ci z poniedziałku konia do zdjęć wytrzasnę?! ;0))
      Robię kolejną chustę z Outlandera ;0) ale jest z cieńszej niteczki, więc chwilkę trzeba na nią poczekać ;0)
      Dziękuję i cieplutko pozdrawiam :0)

      Usuń
  3. Chusta jest świetna 😁 aż sama nabrałam ochoty na podobna 😅A filmu nie o ejrzalam w całości, utknelas gdzieś już na początku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zupełnie jak Mój Małżonek Osobisty, wymiękł po pierwszym sezonie ;0) ja obejrzałam do końca i czekam z niecierpliwością na 6 sezon ;0) w którym może też będą jakieś dzianinki ;0)
      Dziękuję Aniu i cieplutko pozdrawiam :0)

      Usuń
  4. Bardzo mi się podoba i właśnie w wersji bez dziurek. Zastosowanie czarnego koloru dodało tej chuście smaczku.
    A blokowanie przecież nie oznacza rozciągania. Ja takie zwarte dzianiny moczę i układam do wyschnięcia bez upinania szpilkami i wtedy nie tracą swej sprężystości, rozmiar też zostaje taki sam lub podobny, czyli są zblokowane w sposób naturalny :D
    Cieszę się, że wróciłaś do formy dziewiarskiej, a nawet jesteś szybsza ode mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, dla mnie blokowanie dzianiny, to rozciągnięcie jej do wymaganych rozmiarów i upięcie szpileczkami, celem uwidocznienia wzoru :0) a suszenie na płasko po nadaniu kształtu dzianinie, to tylko suszenie, bez blokowania ;0) ot taka różnica ;0)
      Powrót do formy, to mi jeszcze trochę zajmie ;0) ale magia internetowej rzeczywistości czyni cuda ;P
      Hihihi ...
      Dziękuję Reniu i cieplutko pozdrawiam :0*

      Usuń
  5. Wszystko, co zrobisz jest tak cudne, że nie mogę się napatrzeć! Chusta, w swojej prostocie (mam tu na myśli głównie kolorystykę), jest po prostu wspaniała!
    Sweter w podobnym wzorze, z kapturem i na suwak...brzmi bardzo interesująco :)))
    Serdecznie Cię pozdrawiam, Moniczko ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sweter się już robi ;0)
      Dziękuję Olleńko i również serdecznie Cię pozdrawiam :0*

      Usuń
  6. Co za tempo Moniko, cały czas powstaje coś nowego w Twoich zdolnych rączkach :)). Ja się chyba trochę rozleniwiłam, ale kiedy patrzę na Twoje prace, nabieram wiatru w żagle. Chusta świetna. Zarazem prosta i elegancka. Pozdrawiam serdecznie :)).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihihi...
      Już pisałam Reni, że to tempo, to tylko kwestia "nierzeczywistości internetowej" ;0) taki dziewiarski Matrix ;0) ale cieszę się, że mobilizuję Cię do dziergania :0)
      Dziękuję bardzo i serdecznie pozdrawiam :0)

      Usuń
  7. Ależ musi być ciepła ta chusta. Wyszła idealna. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciepła, bardzo ciepła :0)
      Dziękuję i pozdrawiam serdecznie Ewo :0)

      Usuń
  8. Witam , przepiękna chusta :) ale mnie interesują "rękawki" czy też mitenki. Mogę poprosić o podanie nazwy i kolor użytej włóczki na ich wykonanie ?
    Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :0)
      Zawsze wszystkie informacje wpisuję pod postem w "Danych technicznych" :0) ale oczywiście proszę: Włóczka: Alize Superlana Maxi, 75% akryl i 25% wełny, 100g/100m, kolory: ciemny brąz (240). Użyłam drutów nr 8.
      Miłego dziergania :0)
      Pozdrawiam :0)

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź, myślałam,że to dane tylko do wykonania chusty. Pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Cudna ta chusta!!!
    Można poprosić o schemat lub wzór? ❤️
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzień dobry, chusta przecudna!!! Nie oglądałam jeszcze serialu ale przeczytałam książki, baaardzo mnie pochłonęły, dużo czytam ale też dziergam, dlatego poproszę o wzór tej chusty lub schemat*) pozdrawiam serdecznie, wszystkiego dobrego na Nowy Rok!!!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Tuch Beatrice

Kapcie sobie zrobiłam...

Rękoczyn nr: 310 (15/2023) RĘKAWY Z DEKOLTEM ;0))