Wełniane ciżemki ;o) czyli kapcie z kwadrata ;o)

Zdjęcie kapci na bazie włóczkowego kwadrata znalazłam na Pinterest :o) spodobało mi się takie nietypowe podejście do tematu ;o) Zaczęłam więc grzebać głębiej, aż dotarłam do filmu na Youtube :o)
Moja radość nie trwała jednak długo,
 film był nagrany w języku tureckim ;o)
Było jednak za  późno na rezygnację
ze zrobienia kapci, bo w mojej głowie zagnieździł się już obraz gotowych ciżemek z włóczki,
która została mi z poprzednich trzech udziergów :o))) choć w trakcie dziergania chusty i mittenek, majaczyły mi się krótkie getry ;o) ostatecznie zrobiłam ciżemki ;o)
A że szkoda było mi czasu, na szukanie opisu w bardziej "zrozumiałym" języku, wzięłam się do roboty :o)
Wzór jest darmowy i powszechnie dostępny, więc postaram się go przełożyć z "ichszego na nasze" ;o)
Może się komuś przyda ;oP

Co będzie potrzebne do wydziergania ciżemek?
1- włóczka, z której chcemy zrobić kapcie
2- druty, odpowiednie do grubości włóczki
3- dziewiarska igła
4- nożyczki
5 - ew. szydełko do wykończenia kapci pikotkami

Kapcie robione są ściegiem francuskim, czyli tylko prawymi oczkami, natomiast oczka brzegowe powinny tworzyć łańcuszek.
Zaczynamy dziergać kapcie od nabrania, dowolną metodą, 3 oczek i przerobieniu ich na prawo. Od następnego rzędu należy zacząć dodawać oczka, aby równomiernie rozszerzać robótkę :o) i tak, na końcu każdego rzędu, jako przedostatnie oczko, robimy jedno oczko prawe przekręcone na nitce z poprzedniego rzędu. Ważne jest, aby w każdym rzędzie dodawać oczka oraz robić je jako przekręcone, ponieważ to zminimalizuje ewentualne "dziurki";o)

Rzędy z dodawaniem oczek
1 oczko brzegowe, oczka prawe, 1 oczko dodane, 1 oczko brzegowe.

Dziergamy dodając oczka, aż bok robótki będzie wynosił tyle cm, ile wynosi stopa 🦶 ;o)
Gdy osiągniemy odpowiednią długość robótki, zaczynamy odejmować oczka, analogicznie do dodawania, przerabiając razem 2 oczka przed ostatnim oczkiem :o) na końcu każdego rzędu,
aż do 5-8 oczek na drucie.
Zamknąć pozostałe oczka, pozostawiając ok 30 cm włóczki do zszycia kapcia.
Rzędy z odejmowaniem oczek: 
1 oczko brzegowe, oczka prawe, 2 oczka prawe razem, 1 oczko brzegowe.

Kapcie zszywamy, wbijając igłę pod jedną nitkę brzegowego łańcuszka
(ja po prostu szyłam na okrętkę) ;o) na całej długości stopy oraz piętę.


 Najlepiej przymierzyć kapeć i zszyć piętę do wygodnej wysokości ;o) mnie wyszło ok. 7 cm.
Wykończyłam kapcie szydełkowymi pikotkami i dodałam pompony.

 Jak widać na załączonych obrazkach ;o)
nie zszytą część, tą wykończoną pikotkami ;o) wywijamy na zewnątrz kapcia :o)
  Ja zrobiłam do wykończenia kapciochów, dwa pompony z tej samej włóczki, której użyłam do pikotków ;o)
 Dowiązałam pompony do kapci, przymocowując jednocześnie wywiniętą część kapcia do całości ;o)
Kapeć sauté  i kapeć wykończony  ;o)
 Oba kapcie :o)
 I kapcie z wypełniaczem ;o)





🐾🐾🐾


Oraz Psi Foch nr 1 ;o)
w wykonaniu Jaśnie Potarganej Jej Szerokości Bocznej Kudłatej ;o) 
specjalnie dla Reni ;o)
Reniu przepraszam, ale nawet dla Ciebie nie chciała zrobić wyjątku i wykazać choć odrobinę chęci współpracy ;oD


🐶🐷🐸


Dziękuję wszystkim za to, że nadal do mnie wpadacie :o*
Niestety ja z przyczyn ode mnie nie zależnych  :o( czasowo zmuszona byłam ograniczyć swój udział w życiu blogowym :o( ale nie dziewiarskim! Nadal się dzieje, dużo i co dzień :o) zgodnie z wyznaniem, że "dzień bez dziergania, jest dniem straconym" :o) ja tych dni nie tracę, ale coś za coś ;oP
Pozdrawiam Was serdecznie :o)



Rękoczyn nr: 18/2019 (221)
Dane techniczne:
Wzór: Wełniane ciżemki :0)
Włóczka: Alize Burcum Klasik Batik, 100% akrilik, 210m/100g, kolor nr 6060 oraz Alize Burcum Klasik, 100% akrilik, 210m/100g, kolor 238 (kamienny mysi beż) ;0) strasznie bawi mnie ta nazwa ;o)
Druty nr: 5


Komentarze

  1. Łooooo, ale czadowe!!!! Zakochałam się w nich :))) SUPER!!! Buziaki Moniczko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że Ci się podobają moje ciżemki :)
      Dziękuję bardzo i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Ale fajne!!! Chyba sobie takie zrobię :)
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrób koniecznie :) są proste, ciepłe i wygodne :)
      Dziękuję i pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  3. Świetne i sprytnie wykonane te ciżemki:) Podpowiedziałaś mi pomysł na super prezent gwiazdkowy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super. Cieszę się, że Ci podsunęłam pomysł :)
      Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Super kapcioszki i dzięki za przepis. Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja tam focha nie widzę, tylko dwa eleganckie kucyki :)
    Ciżemki bombiaste!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to nie widzisz tej jawnej demonstracji niezadowolenia? ;)
      Dziękuję Reniu i cieplutko pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Trochę dziwne ale ciekawie wyglądają. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, dziwnie :) ale zachęcam do zrobienia Basiu :)
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  7. Ciżemki? Łał, ale fajne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. od razu skojarzyły mi się z krasnalami :) świetny pomysł

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, może trochę one "krasnalowate" ;)))
      Dziękuję i pozdrawiam Aniu :)

      Usuń
  9. Cieplusie ciżemki, w takich to i zimę stulecia człek przetrwa. Wyglądają świetnie. Pozdrawiam serdecznie :)).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Póki co, zapowiadają zimę trzydziestolecia ;) oby się nie sprawdziło ;)
      Dziękuję i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Świetne! Bardzo pozytywnie mnie zaskoczyły! Poza tym zastosowałaś fajną włóczkę! Rewelacyjne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Oleńko i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Extra! Ciżemki wyszły boombowe! Pozdrawiamy! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Pchełki :)
      Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  12. no i mamy dalszy ciąg Historii Żółtej Ciżemki,
    aleć po tyu latach u Ciebie nabrała werwy i barw ♥

    Psi Foch do kontemplacji bez wątpienia :)))

    OdpowiedzUsuń
  13. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Tuch Beatrice

Kapcie sobie zrobiłam...

Rękoczyn nr: 310 (15/2023) RĘKAWY Z DEKOLTEM ;0))