Rękoczyn nr : 17/2020 (248) "Arcticus" ; 0)

W poprzednim poście pokazywałam Razemrobioną tunikę "Atlantis" :0) w trakcie  dziergania, której okazało się,  że zostanie mi strasznie dużo włóczki ;0) 
I nawet jeżeli zrobię kolejny sweterek,  to i tak jej nie wyrobię ;0)
"Atlantis",  robiony był pojedynczą nitką i wyszedł bardzo cieplutki :0) ale...
ten sweterek,  dziergany podwójną nitką, zasługuje na miano "Arcticusa" ;0)
Sweterek robiłam od góry,  metodą na "c" :0) 
nie jest to mój ulubiony sposób, ale niechcący przypomniała mi o nim Marta z bloga "Ma i Ka" ; 0) więc postanowiłam dać "temu sposobu" jeszcze jedną szansę 
i wspomóc się sposobem dziergania opisanym w projekcie "On the beach", wg którego Marta zrobiła swój sweterek ;0)
Wszystkie ściągacze zrobiłam oczkami przekręconymi (2/2) :0) z tym tylko, że u dołu sweterka bez zmiany drutów na mniejsze (5)
a przy rękawach drutami o dwa rozmiary mniejszymi (3) ;0)
Lubię ten sposób wykańczania dzianiny, ściągacz zawsze wychodzi taki "poukładany",  równiutki ;0)
Dekolt wykończyłam "ząbkami" ;0) drutami nr 3, pojedynczą nitką z oczek nabranych wokół właściwie gotowego dekoltu :0)
A że włóczki jeszcze mi zostało, to zabrałam się za...

... kołowiec ;0))) 

ale o nim później, jak skończę :0)



🐾🐶🐾

Pokaż! 
Co tam masz?
Ja też chcę!
eee...?

to już nie chcę ;0)



Dane techniczne:
Wzór: Sweterek trochę zgodny z tym: "On The Beach" by  Isabell Kraemer ;0)
Włóczka: Alize Angora Gold BD, 80 % Acrylic i 20% Wool, 550m/100g, kolory: róż, beż, błękit, petrol (2970) i Alize Angora Gold, 80 % Acrylic i 20% wool,  550m/100g,  kolor ecru (62).
Druty nr: 5 i 3








Komentarze

  1. Lubię takie proste ale od metody c wolę raglan bo jakoś lepiej się układa. Musiałaś sporo wełenki kupić jak aż tyle zostało 😉pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaak :0) moja umiejętność przeliczania włóczki obrosła już chyba legendą ;0) a napewno moherkiem ;0)))
      Dziękuję i pozdrawiam Basiu :0)

      Usuń
  2. Pięknie w nim wyglądasz!
    Mina Dollynki bezcenna :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Reniutku i cieplutko pozdrawiam :0)

      Usuń
  3. te kolory Ci służą!!!
    nie mam pojęcia, co to metoda na c
    ale wolę i ja - raglan po stokroć (a
    nie jestem drutolubna ni w ząb)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihihi...
      To taki sposób wyrabiania rękawów jednocześnie że sweterkiem ;0)
      Dziękuję i serdecznie pozdrawiam Inko :0)

      Usuń
    2. przyglądam się niezmiernie wnikliwie
      ale chyba muszę poczytać w necie, co
      i jak - moje rękawy robione jednak nadal
      są pochodzenia raglanowego, jak choćby :

      http://szydeleczkowo3.blogspot.com/search/label/rob%C3%B3tki%20na%20drutach

      generalnie cokolwiek robię - najczęściej
      trzaskam raglanem - nawet dla laluchn
      (etykiety "robótki na drutach")

      Usuń
    3. Ineczko, byłam-oglądałam Twoje reglany :0) a że tu mało miejsca na tłumaczenie ;0) to pozwolę sobie odesłać Cię na stronę Agnieszki :0)
      http://www.intensywniekreatywna.pl/moje-podejscie-do-metody-na-c/
      Pozdrawiam :0)

      Usuń
  4. Bardzo ładnie Ci w tym sweterku i w tych jasnych barwach. A jak dodałaś do tego uśmiech, to w ogóle super wyglądasz:) Ja należę od osób nie lubiących metody na C, mimo kilku prób nie zaiskrzyło między nami:( a szkoda, bo byłoby łatwiej. Za to, jak to u mnie wszystko na przekór, po latach dziergania reglanem od góry wróciłam do tradycyjnego dziergania z części i zszywania. Zaczęłam doceniać ten sposób i dostrzegłam jego zalety mimo, że zszywanie dzianiny nie jest moją pasją. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię szyć, więc to dla mnie nie problem, ale leniwa jestem, więc wolę mieć gotową dzianinkę po zamknięciu ostatniego oczka ;0)))
      Dziękuję Aguś i serdecznie pozdrawiam :0)

      Usuń
  5. Bardzo twarzowy sweterek, jesteś Mistrzynią Dziergania! Podziwiam Cię za dokładność w robieniu na drutach i za ilość wykonanych prac!
    Sunia fotogeniczna i to wielce :)))
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Oleńko :0) ale do mistrzostwa to mi jeszcze brakuje, hoho... ;0)
      Pozdrawiam serdecznie :0)

      Usuń
  6. Bardzo ładny, w optymistycznych kolorach, a do tego uniwersalna i ponadczasowa forma. Dzięki za podanie linku do wzoru będącego inspiracją - bardzo mi się podoba, do tego po polsku. Nigdy nie robiłam sweterka metodą "c" - pora spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eliszko, zawsze podaję linki do wzorów, z których korzystam :0)
      Spróbuj tej metody, ale najpierw poczytaj, obejrzyj filmy, zrób próbki ;0) naprawdę nie każdemu pasuje metoda cognitous ;0)
      Dziękuję bardzo i serdecznie pozdrawiam :0)

      Usuń
  7. Kolory sweterka mnie urzekły :) A metody na c nie próbowałam, wciąż lubię dziergać swetry w częściach. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, każdy robi tak ja lubi ;0) ja tym razem dałam szansę tej metodzie ;0)
      Dziękuję i pozdrawiam serdecznie :0)

      Usuń
  8. Super sweterek! Główka rękawa wygląda wspaniale i też ciekawa jestem tej metody na C. Już parę razy przymierzałam się do niej ale powstrzymywał mnie sposób rozliczania i obawa, że nie trafię we właściwy rozmiar. Twój sweterek jak widzę ma optymalny rozmiar bo leży jak ulał:)
    Mam pytanie odnośnie włóczki; a mianowicie czy dobrze się "sprawuje". W swoich zapasach też mam jej małe co nieco i czeka na odpowiedni czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie wiem jak włóczka będzie się "zachowywała" w normalnym użytkowaniu, bo na razie tylko raz miałam sweterek na sobie, do zdjęć ;0) za ciepły jest ;0)
      Ale akryle raczej sporo znoszą ;0)
      Dziękuję i pozdrawiam serdecznie :0)

      Usuń
  9. Bardzo udany: i sweterek i zdjęcia. Ładnie Ci w tych kolorach 🙂
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Sweterek świetny, bardzo starannie wykonany i wykończony, pięknie się układa na sylwetce. Pastelowe kolory i uśmiech bardzo dobrze się zgrywają. Bardzo cenię ten projekt Isabell Kraemer i jego polski opis Intensywnie Kreatywnej, bo dzięki niemu nauczyłam się metody, którą wcześniej tylko podziwiałam. Sposób w jaki układa się na ramionach i na karku jest wart opanowania tej techniki. W Twoim sweterku podobają mi się też rękawy, asymetria sprawia, że grzeczna dzianinka jest ciekawsza i bardziej dynamiczna.

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękny sweterek, ale piesek jejciu!!!! jaka mała słodkość :) Buziaczki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Szymko :0)
      Miło Cię znów widzieć :0)
      Pozdrawiam serdecznie :0)

      Usuń
  12. Super wyglądasz Moniko z promiennym uśmiechem, a sweterek bardzo ładny i ma bardzo ładne kolorki. Zaciekawiła mnie ta metoda robienia swetra, muszę zobaczyć na czym to polega. Pozdrawiam Cię serdecznie :)).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie sprawdź :0)
      Dziękuję bardzo i serdecznie pozdrawiam :0)

      Usuń
  13. Ślicznie wyglądasz w tym sweterku. 🤗 Moim zdaniem lepiej niż w poprzednim.

    Pozdrawiam K

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! Bardzo ładnie dziękuję Pchło K :0)
      Pozdrawiam serdecznie :0)

      Usuń
  14. Bardzo przyjemny sweterek.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Tuch Beatrice

Kapcie sobie zrobiłam...

Rękoczyn nr: 310 (15/2023) RĘKAWY Z DEKOLTEM ;0))